poniedziałek, 9 marca 2009
Barbie Day
9 dzień miesiąca marca bieżącego roku przypada szczególnie jednemu produktowi: Lalce Barbi. Produkt zadebiutował 9 marca 1959 roku podczas targu zabawek w Nowym Jorku. W dzisiejszej substrykcji portalu poświęconego marketingu, niemal z tematu zapowiadającego teamtykę dzisiejszych new'sów wyskoczyła mi Barbie przed komputer.
Prawdopodobnie nie zainteresowałabym się tym tematem, i nie poświęciła kwadransu na dość obszerny i długi artykuł poświęcony temu tematowi, gdyby nie audycja w radiu ChiliZet, podczas której prowadząca dużo mówiła o tym fenomenie i czytała maile od słuchaczek, które wypowiadały się na temat lalki wspominając przy tym swoje dzieciństwo.
Lalka Barbie bardzo długo była fenomenem zabawki dla małych dziewczynek. Na myśl od razu nasuneło mi się pytanie, czy ta lalka jest ikoną współczesnej kobiety? Dzisiejsze kobiety, (załóżmy przedział wiekowy: od 25-40 lat), które są zadbane, eleganckie, zgrabne i w jakiś sposób wysportowane, czy postawa TAKICH kobiet mogła sięprzyczynić za poglądem, że skoro Barbie wygląda TAK, A NIE INACZEJ, to czy JA TEŻ TAK MOGĘ WYGLĄDAĆ?
Wiele razy lalka krytykowana była jako zło, wtwór anoreksji, bulimii i innych chorób. Jednak nie tylko producenci firmy Mattel przedstawiali model pop kultury w tak szczupłej sylwetce. Większość mediów pokazuje chude modelki, aktorki, piosenkarki, etc. Kierowanie się zarzutem, jakoby lalka Barbie była odpowiedzialna za choroby natury psychicznej związanej z wyglądem - jest chybiona. ALe nie można zapominać, że nadwaga u dzieci również jest chorobą, wywoływaną przez złe nawyki żywieniowe lub nadopiekuńczość rodziców (mam).
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz